תפריט סגור

חיטוי מאגרי מים

בכל מבנה בעל מספר קומות שמעל חמש בדרך כלל קיים מאגר מים, זוהי בעצם חובתו של הקבלן להקים מאגר כזה. המאגר נבנה לשני צרכים עיקריים.

1. הוא נועד לשמש את מערכת הכיבוי למקרה חרום שיכול להתרחש.
2. מאגר המים אמור גם לתת מענה לקומות העליונות מבחינת לחץ המים.

החשיבות של חיטוי מאגרי מים

חשוב מאוד שהמים במאגר יהיו נקיים ולכן חובה לנקות את המאגרים, ישנו גם חוק של חיטוי מאגרי מים משרד הבריאות אמור לאכוף את זה. כי אם נוצר מצב חרום ואין אספקה של מים צריכים להשתמש במים אלו שעמדו זמן רב, וכידוע למים עומדים יש תכונות לא ממש טובות, הם צוברים לכלוך ולפעמים נופלים לשם בעלי חיים, חרקים ומזיקים ולפעמים אפילו עופות מתים. כמו יונים או ציפורים, אתם בטח לא תרצו לשתות מים כאלה, ולכן חובה לדרוש מועד הבית את הטיפול של חיטוי מים כדי שמי המאגר יהיו ראויים לשתיה.

מהו לוח הזמנים לטיפול במאגרי המים?

מאגר מים דורש טיפול תקופתי קבוע כאשר את החיטוי הראשון מבצעים במערכת מיד לאחר בנייתה כדי לקבל את טופס 4, חוץ מזה יש את ההמלצה של משרד הבריאות לבצע חיטוי של המאגר לפחות פעם בחצי שנה או לפחות פעם בשנה. והדיירים הם אלו שצריכים לדרוש את זה ולא לוותר על כך בשום אופן.

מי אמור לטפל ולחטא את המאגר?

לצורך הניקוי של מאגר המים צריך להזמין אנשי מקצוע שהם מוסמכים על ידי משרד הבריאות והם מורשים לטפל במאגרי מים.

כיצד מתבצע התהליך של ניקוי וחיטוי מאגר מים?

לפני שמתחילים לנקות את מאגר המים חייבים לרוקן אותו לגמרי ואז יש לנקות היטב את כל המאגר וגם את הדפנות שלה אחר כך מורחים חומר מיוחד על כל השטח, זה נועד למנוע זיהומים, אחר כך אוטמים מחדש את פתח הכניסה ושוטפים היטב את המאגר לאחר החיטוי. כמובן כאשר יש חלודה חיטוי צנרת לא יועיל, חיטוי צנרת מים עוזר כאשר הצנרת תקינה.
במדבירים נט תוכלו למצוא שירות יעיל וטוב לחיטוי מאגרי המים.

צריך עזרה?
דילוג לתוכן